Medarbeiderundersøkelser

Medarbejderundersøgelser, der fremmer arbejdsmiljøet

At udvikle arbejdsmiljøet kræver viden om, hvordan medarbejderne oplever arbejdssituationen. Vores medarbejderundersøgelser giver dig den viden.

Ønsker du at vide mere om, hvordan vi arbejder med medarbejderundersøgelser?

Ta kontakt!

 

Et holistisk koncept for medarbejderundersøgelser

Lysio Research hjælper med at kortlægge medarbejdernes tilfredshed, og vores målsætning er at levere konkrete resultater, der viser, hvad der gør dine medarbejdere motiverede, engagerede og tilfredse. Resultatet af medarbejderundersøgelsen giver et solidt grundlag for arbejdspladsens fortsatte forbedringsarbejde.

Begrundelse for at gennemføre en medarbejderundersøgelse

  • Skabe ny indsigt til forandring og udvikling
  • Lytte til medarbejdernes meninger for bedre ledelse og virksomhedsudvikling
  • Som metode til lederudvikling
  • Lad medarbejderne udtrykke sig anonymt om arbejdspladsen
  • Undersøge arbejdsmiljøet og trivslen i overensstemmelse med lovens krav

Hvad er formålet med medarbejderundersøgelser?

Medarbejderundersøgelser og arbejdsmiljøundersøgelser gennemføres årligt af virksomheder både i privat og offentlig sektor. Før man beslutter sig for at gennemføre en medarbejderundersøgelse, bør man spørge sig selv, hvad formålet med en medarbejderundersøgelse er, og hvad man som virksomhed ønsker at opnå med det. Det er også vigtigt at have en plan for, hvordan man skal arbejde videre med resultaterne for at forbedre arbejdsmiljøet fremadrettet.

Medarbejderundersøgelser baseret på forskning

Lysio Research anvender spørgeskemaer med solid forskningsforankring, udarbejdet med udgangspunkt i de faktorer, der driver medarbejdertilfredshed. Spørgsmålene er testet og valideret gennem flere undersøgelser og forskningsoversigter. Vi inkluderer desuden spørgsmål, der dækker organisatorisk og psykosocialt arbejdsmiljø, ligestilling og diskrimination. Vores medarbejderundersøgelser opfylder kravene i arbejdsmiljøloven.

Resultaterne præsenteres i en tydelig og forståelig rapport med opsummerende tekst og infografik. Vi fremhæver både styrker og forbedringsområder i virksomheden. Ved hjælp af prioriteringsmatricer identificerer vi, hvilke områder der bør prioriteres for at øge medarbejdernes tilfredshed, motivation og engagement.

annie-spratt-MChSQHxGZrQ-unsplash

Få hjælp til hele processen

Vi håndterer hele undersøgelsesprocessen. Vi udformer og programmerer spørgeskemaer til indsamling, analyserer og sammenstiller resultatet. Du får:

  • En undersøgelse, der gør det nemt at arbejde med det organisatoriske og psykosociale arbejdsmiljø
  • Resultat af tilfreds medarbejder indeks (NMI) eller Employee Net Promoter Score (eNPS)
  • Rapport med konkrete resultater
  • Prioritering af tiltag til videre udviklingsarbejde
Arbeidsmiljøundersøkelse

Vælg en undersøgelse, der passer til dine behov

ENKEL

15 000 kr

  • Opstartsmøde
  • Online spørgeskema
  • E-mail/SMS invitationer
  • Indeks for medarbejdertilfredshed
  • 25 standardspørgsmål
  • Tydelig rapport i pdf eller ppt
Kom igang!
MELLEMSTOR

20 000 kr

  • Opstartsmøde
  • Online spørgeskema
  • E-mail/SMS invitationer
  • Indeks for medarbejdertilfredshed
  • 45 valgfrie standardspørgsmål
  • Tydelig rapport i pdf eller ppt
  • Tilvalg: delrapporter
  • Tilvalg: Mundtlig præsentation
Kom igang!
SKRÆDDERSYET

fra 25 000 kr

  • Opstartsmøde
  • Online spørgeskema, der udsendes via e-mail eller SMS
  • Skræddersyede spørgsmål
  • Indeks for medarbejdertilfredshed
  • Prioriteringsmatricer – hjælper dig med at prioritere investeringsområder
  • Tilpasning til deres grafiske profil
  • Dekomponering af op til 5 variabler
  • Delrapporter
  • Tydelig rapport i pdf eller ppt
  • Tilvalg: Mundtlig præsentation
Kontakt os!

Resultaterne af en medarbejderundersøgelse

Uanset hvilken løsning du vælger, får du en klar rapport, der er udformet for at gøre det så nemt som muligt for dig at arbejde videre med resultaterne.

Resultaterne bruges primært til:

UDVIKLING & FORANDRING.
En organisation eller virksomhed arbejder hele tiden på at blive bedre, både når det kommer til produktivitet, men også som en god arbejdsplads. Det er dog ikke muligt at blive bedre, hvis der ikke er viden om, hvad der skal forbedres. På denne måde kan medarbejderundersøgelser bidrage med information og indsigt om, hvilke mangler der findes, og tjene som grundlag for at udarbejde styringsdokumenter om, hvilke visioner arbejdspladsen bør have. En medarbejderundersøgelse kan også bidrage til at afgøre, hvem der skal have ansvar for hvilket område, og give forslag til, hvordan arbejdsmængden kan fordeles.

Bilde av mål
LEDERUDVIKLING.

En kompetent leder er afgørende for, at en arbejdsplads fungerer godt, og for at medarbejderne kan udføre deres arbejde effektivt. Det kan dog let blive en sensitiv situation, hvis medarbejderne skal give kritik til deres ledere. Ved hjælp af en medarbejderundersøgelse er det lettere for medarbejderne at dele deres meninger, men ofte også lettere for ledere at modtage dem. Informationen, der indsamles, kan dermed bistå ledere i deres udviklingsarbejde ved at give feedback på en anonym og uproblematisk måde.

OPFYLD DE JURIDISKE KRAV.

Derudover kræver arbejdsmiljøloven, at virksomheder og organisationer systematisk undersøger det fysiske, psykosociale og organisatoriske arbejdsmiljø. En måde at gøre dette på er gennem godt planlagte medarbejderundersøgelser med gode spørgsmål. Gennem medarbejderundersøgelser er det dermed muligt årligt at opfylde arbejdsmiljølovens krav om systematisk undersøgelse, samtidig med at man måler personalets trivsel og udviklingsmuligheder.

arbeidsmiljø
EJERSKAB OG VIRKSOMHEDSLEDELSE.

Hvis der allerede findes en vision og klare mål, kan medarbejderundersøgelser gennemføres på baggrund af disse. Med udgangspunkt i visionen kan man formulere spørgsmål, der fanger, hvordan udviklingen går mod de forskellige mål. Ved hjælp af svarene kan virksomheden tydeliggøre, hvilke områder der er mangelfulde, og kræver ekstra arbejde for at nå målene.

LYTTE TIL FLERTALLET & MEDARBEJDERNES BEHOV.

Nogle individer på en arbejdsplads kan lide at udtrykke sig højt og tydeligt. Disse synspunkter deles ikke nødvendigvis af andre medarbejdere. En medarbejderundersøgelse kan bidrage til at belyse opfattelsen hos de fleste ansatte og dermed bidrage til ændringer, der er baseret på fakta og har opbakning fra mange internt i virksomheden eller organisationen.

headway-5QgIuuBxKwM-unsplash

Hvorfor vælge Lysio Research?

Lang erfaring

Vi har lang erfaring fra både kundesiden og markedssiden, og forstår, hvad informationsbehovet indebærer. Vi forstår, hvad du har brug for at vide for at få en bedre forståelse af dine kunder.

Statistisk kompetence

Ved hjælp af statistiske analyser og prognoser sammensætter og visualiserer vi den viden, du har brug for.

Hele processen

Vi tager os af hele processen - fra kortlægning og formulering af spørgsmål til færdig rapport!

Linje

Ta kontakt med os

Vi svarer indenfor 2 timer, når du skriver i kontortiden, ellers næste hverdag.

Daniel Sturesson

Kontoransvarlig Lysio Danmark

(+45) 073-639 65 19

daniel.sturesson@lysio.dk

Vi tager datasikkerhed og privatliv alvorligt, og arbejder i overensstemmelse med persondataforordningen og GDPR

Linje

Derfor bliver der gennemført flere og flere medarbejderundersøgelser

I dag tilbringer de fleste af os mere end halvdelen af vores vågne tid på arbejde. At trives på arbejdet bliver derfor vigtigt både for den enkelte arbejdstager og organisationen. Dermed er der behov for at få en forståelse for, hvordan ansatte trives og oplever deres arbejdsplads. For at opnå dette er medarbejderundersøgelser et optimalt værktøj. Det er en simpel metode, der giver de ansatte mulighed for at fortælle, hvordan de ser på deres arbejde og arbejdsmiljø, og dermed giver virksomheden grundlag for at udvikle sig. Dette grundlag bruges så til at foretage ændringer, der udvikler både medarbejdertilfredshed og lønsomhed.

Medarbejderundersøgelser og deres formål

Formålet med medarbejderundersøgelser er først og fremmest at hjælpe organisationer med at udvikle og forbedre sig. Dette gøres ved at lade de ansatte komme til orde, hvor de kan fremhæve, hvad der gør dem tilfredse og glade med deres arbejdsplads, kollegaer og ledere. Hvis resultatet anvendes korrekt, fører det til en positiv udvikling for både virksomheden og dens ansatte.